Проектування доріг

Згідно зі статтею 22 ЗУ "Про дорожній рух", при проектуванні автомобільної дороги необхідно враховувати перелік заходів, основна мета яких - забезпечити максимальну безпеку руху, а також екологічну безпеку. При цьому Закон вимагає враховувати потреби осіб, обмежених у вільному пересуванні. В даному випадку - особи з інвалідністю.

Методичні вказівки, що коригують проектування дорожніх полотен будь-якого цільового призначення, транспортних розв'язок будь-якої складності однозначно забороняють цілеспрямоване зниження бюджетних витрат, які можуть вплинути з негативної сторони на безпеку дорожнього руху для будь-якого виду транспорту і пішоходів.

Автомобільні дороги, розв'язки, комплекси (вулиці), в т.ч. проектування залізниць та інше має на увазі постійні контакти зі службами нагляду, багатоступеневу перевірку відповідності проекту нормам в спеціальних органах нагляду. Перевірка включає в себе також і екоекспертизу.

Дані положення стосуються не тільки будівництва, ремонту діючих автомобільних доріг проектування - також може здійснюватися тільки під наглядом державних служб.

Відповідно до Закону, власник або органи, які стежать за експлуатаційними нормами змісту полотна руху, несуть відповідальність за нього і за безпеку, в той самий час вони мають повне право вимагати від учасників руху дотримання правил використання транспорту сучасної транспортної системи.

Види автомобільних доріг

Згідно з документацією, проектування транспортних розв'язок залежить безпосередньо від цільового призначення і виду автодоріг. В Україні дороги ділиться на 4 види:

  • загального використання, тобто Єдина система транспорту України;
  • вулиці, транспортні системи міст, сіл, селищ;
  • технологічні траси - у власності юридичних осіб або фізичних осіб (в т.ч. проектування промислових об'єктів і їх під’їзних шляхів);
  • приватні автотраси.

Проектування автомобільних доріг

Всі варіанти доріг проектування автомобільних шляхів підкорюються єдиним стандартам - сюди входить проектування автомобільних доріг проектування ж / д, піших зон.

Комплекс робіт з будівництва сучасної транспортної системи має на увазі облік складових автодороги, починаючи від земляного полотна та споруд водовідведення, закінчуючи об'єктами дорожнього сервісу.

Увага! Жоден об'єкт біля траси не повинен бути встановлений без дозволу власника! Всі об'єкти обслуговування транспорту, учасників руху (АЗС, придорожні торгові точки, WC та інше) повинні позначатися ще на етапі створення проектної документації.

Перед узгодженням в державних органах проектування доріг створюється детальний план, проводяться інженерні вишукування, у тому числі - геологія ділянки, на якому буде розташовуватися дорога.

Організація виробництва шляхів декларує обов'язкову наявність інфраструктурних об'єктів, пішохідних зон, зупинок, зон відстою і місць зміни напряму руху. Детальніше про норми проектування інженерних мереж, розташування допоміжних об'єктів можна дізнатися з положень Державних будівельних норм України або у консультанта НДІ Інженерних вишукувань України.